
Va de bó. Com si fóra pilota. Només aixina un campeonat podria parlar més en llengua valenciana. Els valencians tindràn set representants en el Mundial de motociclisme que arranca el pròxim fi de setmana en Qatar. Les tres cilindrades es presenten sumament interessants després d'un hivern en què els entrenaments han estat llimitats per la pròpia organisació i la climatologia. La incògnita del nou campeonat de Moto2 posarà una miqueta de sal a una temporada que es planteja apassionant.
Molt es parlarà des de ya de Valentino Rossi, de si Stoner, Lorenzo i atres són capaços de desplaçar-li del tro de MotoGP. Els aficionats estaran pendents de Dani Pedrosa i de si conseguix per fi posar a punt la seua moto perque siga competitiva. L'afició valenciana té estos alicients... pero també atres no manco apassionants.
El gran nom propi del Mundial 2010 no serà un protagoniste sobre l'asfalt. Es tracta d'un home que es vorà obligat a canviar de camisa tres vegades cada matí de gran premi. Jorge Martínez 'Aspar' complix enguany un somi, encara que caldria apuntar que a l'alzireny mai se li acaben els reptes.
L'excampeó del món ha conseguit un objectiu que perseguia des de fa anys. Quan en 2008 no va arribar a un acort en Kawasaki, pareixia que això d'un Team Aspar en les tres categories era qüestió d'un temps prudencial. Finalment l'ha conseguit menys de dos anys després.
Aspar fa història en la seua presència en les tres categories del Mundial. Per a la seua aventura en MotoGP ha segellat un triumvirat format per la seua pròpia estructura, una Ducati i un pilot valencià: Héctor Barberá. Arrere queden les enganchades en el de Dosaigües. Les dos parts han unit els seus destins per a complir el somi d'estar en la màxima cilindrada. Tenint en conte que l'alacantí Juan Bautista Borja va córrer en 500, Héctor Barberá fa història al ser el primer valencià en MotoGP.
En principi, els objectius són modests. Rodar entre els deu primers a principi de temporada i colar-se entre els cinc de cap en alguna ocasió. Si ya es conseguix un podi, hauria festa en el box del Team Aspar. De moment, l'equip no precisa si posarà dos pilots de MotoGP en pista a partir de 2011. Finals de juny serà el moment de plantejar-se si esta opció resulta viable.
Aspar conta en el flamant campeó de 125 per a tractar de guanyar el primer Mundial de Moto2. Julián Simón té com a companyer d'equip a Doní Meglio. Esta categoria es presenta com la més interessant per les incògnites que suscita. Els equips tindran els mateixos motors, adquirits per Dorna a la marca Fonda. Les escuderies en llibertat per a evolucionar el chassis.
En açò s'ha conseguit reduir ostensiblement els gastos i, a més, una gran igualtat: una vintena de pilots han rodat en temps semblants en els últims test. Héctor Faubel estarà en graella quan tot feia indicar que el de Llíria es voria obligat a prendre's un any sabàtic.
El valencià s'ha incorporat a l'equip belga Marc VDS Racing Team en substitució de Vincent Lonbois. Faubel firmarà el contracte esta semana, pero ya figura en la llista de pilots inscrits de Dorna. Sense haver fet pretemporada, l'edetà haurà de lluitar contra atres 39 pilots. Entre els seus competidors estan el castellonenc Álex Debón i els valencians Sergio Gadea i Bernat Martínez.
Precisament el pilot d'Alberic formarà part de l'equip on en els inicis de la pretemporada militava Faubel. Stop&Go, en problemes econòmics, es va decantar per Martínez, que arribava de la mà de Maquinza, un dels seus patrocinadors. El valencià de 30 anys debuta en el Mundial.
L'octau de litro també té color i sabor valencians. Aspar confia les seues dos motos en el britànic Bradley Smith i l'alcoià Nico Terol. L'alacantí ya va realisar l'any passat un gran Mundial. Arriba a què considera el millor equip de la cilindrada en l'objectiu d'ocupar el tro de Julián Simón, actual campeó de l'octau de litro.
El jove Adrián Martín farà per primera vegada un Mundial complet. El pilot de Chiva, als seus 17 anys, havia disputat algunes carreres en una wild card. El valencià, format en el circuit Ricardo Tormo, tindrà una moto potent amb què pot estar davant, encara que per a això haurà d'adaptar-se en rapidea. El chicon encarna un alicient més per a un campeonat que es planteja apassionant.
Un últim alicient per a l'afició valenciana és el Gran Premi d'Aragó que excepcionalment se celebrarà a Alcanyís (Terol) a mijan de setembre. Espanya es convertix en el primer país a albergar quatre carreres.
0 comentarios:
Publicar un comentario